Of log in via social media:
Wanneer je m.b.v. social media inlogt, ga je akkoord met onze privacyverklaring.
Nog geen member? Sluit membership af.
Of log in via social media:
Wanneer je m.b.v. social media inlogt, ga je akkoord met onze privacyverklaring.
Nog geen member? Sluit membership af.
Hagelswag sluit zich als volgende aan in een reeks monowinkels. Ondernemers Robbert Vos en Lennart de Jong verkopen aan de Amsterdamse Heisteeg niet alleen hagelslag in flessen, maar ook sneetjes brood met hagelslag.
Hoewel eerste winkels vaak zonder aarzelen tot 'flagshipstore' worden gebombardeerd, doet Hagelswag dat niet. Dat zou ook wat te veel eer zijn, want de winkel telt slechts twaalf vierkante meter. Glazen navulflessen sieren de wand, terwijl het ook mogelijk is hagelslag in kartonnen doosjes te kopen. Die worden gevuld vanuit de taps aan de muur. Verder wordt iedere dag rond lunchtijd brood met Hagelswag uitgedeeld, waaruit klanten uit allerlei smaakcombinaties kunnen kiezen.
Vos en De Jong richten zich met de winkel vooral op toeristen die willen kennismaken met hagelslag, maar krijgen naar eigen zeggen ook steeds meer omwonenden over de vloer. Ooit hoopt het duo een hagelslagwinkel in New York te openen.
Hagelswag werd vorig jaar gelanceerd met behulp van een crowdfundingcampagne via Kickstarter. Naast zijn eigen brandstore worden de Hagelswag-producten verkocht bij de Bijenkorf en X Bank.
Albert Heijn stort zich op maaltijdbezorging. Is dat een goed idee? We vroegen het aan Laurens Sloot, bijzonder hoogleraar ondernemerschap in de detailhandel.
Met een omzet van 572 miljard dollar is Walmart nog steeds verreweg de grootste retailer ter wereld. Een video over de ontstaansgeschiedenis en de enorme groei van de Amerikaanse supermarktketen.
Kijk hier de livestream terug van Stores That Wow. Laat je inspireren door H&M, Delhaize, Kamera Express, Gastrovino, Youseum, Tony's Chocolonely, retailconceptdenker George Gottl en retailfuturist Howard Saunders.
RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: 123inkt.nl en Wovar.
Online marktplaats Refurbed maakt sinds deze maand deel uit van het Nederlandse retaillandschap. Als dertiende land, onderdeel van een groot expansieplan waar vorig jaar 54 miljoen voor werd opgehaald. De drie oprichters zijn hoopvol gestemd, maar staan voor een grote uitdaging: hoe zorgen zij ervoor dat Refurbed niet hetzelfde lot ondergaat als Leapp?
RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van DoorDash, Twitter en Amazon.
Bezoek Parijs. Zeker als u van retail houdt. Die oproep doet retailonderzoeker Hans van Tellingen. De Franse hoofdstad heeft volgens hem prachtige, unieke winkels.
Supermarktketen Plus maakt flinke slagen in e-commerce en pakt alles nét even anders aan dan de concurrentie. Stephan Bosman, een inmiddels bekend gezicht in de e-commercewereld, is medeverantwoordelijk voor die strategie. Op donderdag 30 juni vertelt hij erover op de Webwinkel Vakdagen. Vooruitlopend daarop spraken wij hem alvast.
Albert Heijn stort zich op maaltijdbezorging. Is dat een goed idee? We vroegen het aan Laurens Sloot, bijzonder hoogleraar ondernemerschap in de detailhandel.
Met een webshop die nog geen half jaar in de lucht is, is Vini Mini een piepjonge startup. Founders Jozien Boersma en Laurie Lancee hebben echter een nobel streven: voedselallergieën onder baby’s de wereld uit helpen. In de drogisterij in het dorp vind je ze nog niet, maar het duo mikt erop nog dit jaar in het baby-schap te liggen.
Online marktplaats Refurbed maakt sinds deze maand deel uit van het Nederlandse retaillandschap. Als dertiende land, onderdeel van een groot expansieplan waar vorig jaar 54 miljoen voor werd opgehaald. De drie oprichters zijn hoopvol gestemd, maar staan voor een grote uitdaging: hoe zorgen zij ervoor dat Refurbed niet hetzelfde lot ondergaat als Leapp?
Consumenten kiezen online vooral voor de laagste prijs en snelle bezorging. De e-commerceketen moet duurzamer worden, betoogt Jeroen Gehlen (co-founder van verzendbedrijf Wuunder).
Meld je aan voor de gratis nieuwsbrieven van RetailTrends en mis niets!
Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!
Webinar | CX-transformatie van CMO-winkels: De intrinsieke link tussen klant- en medewerkerstevredenheid
Next Gen Retail in Berlijn
What's Next in Retail Tech
Vul hier je e-mailadres in om de video te kijken.
Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!
RetailTrends Media is dé informatiebron voor professionals in retail & brands. RetailTrends vormt met RetailNews en diverse retailevents een platform voor het signaleren en duiden van relevante ontwikkelingen in de branche.
Deze website maakt gebruik van cookies om de best mogelijke ervaring te bieden. Lees meer
Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles op RetailTrends voor slechts 28,75 per maand.